طرز تهیه کیک هویج گردو خوشمزه

کیک هویج از خوشمزه ترین کیک هایی است که می توانید آن را در هر فصلی از سال تهیه کنید و از خوردن آن با چایی لذت ببرید. کیک هویج به صورت ساده و یا با گردو و یا با دارچین تهیه می شود.

هویج2 عدد متوسط
تخم مرغ 4 عدد
آردیک و سه چهارم پیمانه
بکینگ پودر1.5 قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شکر 1 پیمانه
گردونصف پیمانه
دارچین 1 قاشق چای خوری
روغن سه چهارم پیمانه
نمک یک هشتم قاشق چای خوری

مرحله اول
برای تهیه کیک هویج مخصوص ابتدا پوست هویج ها را می کنیم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.

تخم مرغ ها را یکی یکی در ظرفی جدا می شکنیم و وانیل و شکر را به آن می افزاییم.

مرحله دوم
سپس تمامی مواد را با همزن برقی با دور متوسط به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا کشدار شود و مواد به رنگ کرم در بیاید.

در ادامه روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم
سپس بیکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا با آرد مخلوط شوند و بعد از الک رد می کنیم و این ترکیب آرد را کم کم به مایه ای که در بالا آماده کردیم اضافه می کنیم و در حدی که فقط مواد با ترکیب آرد مخلوط شود می زنیم.

مرحله چهارم
سپس هویج و گردو ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را از ته ظرف به روی ظرف می آوریم تا به حالت دورانی مواد ترکیب شود(این روش با هم زدن کاملا فرق دارد پس حتما این کار را انجام دهید)

مرحله پنجم
وقتی مایه کیک یکدست شد دیگر دست نگه می داریم چون بافت خمیر باید پر هوا بماند و با تکرار زیاد این کار هوای آن از بین می رود. فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه گرم شود و قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم
سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.برای اینکه از پخت کیک مطمئن شویم بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خلال دندان را داخل کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم.

مرحله هفتم
اگر از مایه کیک به خلال چسبیده بود به این معناست که کیک هنوز پخته نشده است و نیاز است به پختش ادامه بدهد و اگر چیزی از مایه به خلال نچسبیده بود کیک آماده شده است و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هشتم
یا به مدت ۱ الی ۲ دقیقه فر را روی گریل قرار دهید تا طلایی تر شود و حتما این ۲ دقیقه مواظب باشید تا روی کیک نسوزد.کیک هویج را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود و از داخل قالب بیرون می آوریم و روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

نکته مهم: قبل از خارج کردن کیک هویج از فر، فر را خاموش کرده و در فر را باز کرده و کیک را کمی داخل فر نگه دارید و کیک را بلافاصله خارج نکنید، به دلیل اینکه بعضی اوقات امکان دارد پف کیک فروکش کند. بعد از اینکه کمی صبر کردید، سپس کیک را از فر در خارج کرده و بعد از اینکه کیک مقداری خنک شد از قالب جدا کرده و بعد در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.

نکات کلیدی در تهیه کیک هویج با گردو

ممکن است بخواهید برای سلامتی بیشتر، کیک هویج را با شکر قهوه ای درست کنید و به دنبال طرز تهیه کیک هویج با شکر قهوه ای باشید، در این صورت، می‌توانید از همین دستور بالا، همراه با شکر قهوه ای استفاده کنید. هنگام پخت کیک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
1.بهتر است همه مواد کیک، به دمای محیط رسیده باشند.
2.اگر شیر نداشتید، می‌توانید از آب یا شیر کاکائو استفاده کنید.
3. 20 یا 30 دقیقه قبل از گذاشتن قالب در فر، فر را روشن کنید تا گرم شود.
4.مقدار شکر قهوه ای را می‌توانید به دلخواه خود، کمتر یا بیشتر کنید.
5.کف قالب را چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.
6.پس از پخت کامل کیک، اجازه دهید کیک خنک شود. سپس آن را از داخل قالب
بیرون آورید.
7.وجود دارچین در کیک، به ذائقه شما بستگی دارد. اگر طعم دارچین را دوست نداشتید، می‌توانید آن را از مواد کیک خود حذف کنید.

فروشگاه کوثر
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • 09193505762 11 آبان 1402 / 12:55 قبل از ظهر

    جالب بود استفاده کردم خوب شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *